Mission Comleted

Nu har jag gjort allt det praktiska som jag kom hit för att göra. Jag har lämnat de pengar ni därhemma skramlat ihop till barnen på barnhemmet. Helgen har jag tillbringat i Tukyuy där stiftskontoret och kyrkan ligger dit jag igår överlämnade gåvan från Oskarshamns församling. Det var en komplett flanellograf som de ska använda i sin söndagsskola. Det tog en stund att visa lärarna där hur den fungerar men de gick all in och innan jag lämnade dem hade de plockat ihop och planerat nästa söndags undervisning. De är otroligt tacksamma för denna gåva för de har inget material alls för barnen i söndagsskolan och det är ca 80 barn per gång på söndagarna. De har 2 st gudstjänster en kl 07.00 och en kl 10.00. Jag deltog i den kl 07.00 och gick sen över till söndagsskolan under den andra. Efter gudstjänsterna var det dags för lite lunch med de som tjänstgjort under dagen. Eftersom allting tar sin tid här så hann jag knappt till hotellet för en lätt uppfräschning innan jag skulle vidare till biskopen för att äta middag. Biskopen här har varit i Sverige fler gånger och är väldigt social och trevlig,hans fru också så det var en trevlig middag.
Idag lämnad jag Tukuyu kl 08.00 för att bege mig tillbaka till Iwambi och barnen. Resan tar ca 3 timmar och bussarna i det här landet blir liksom aldrig fulla. När man tror att det inte finns rum för en höna ens så klämmer de in några till. Det är  ca 10-20 sittplatser men det minst det dubbla med passagerare men man kommer alltid dit man ska oavsett tid på dygnet. Eftermiddagen har Alice, jag och Sabina tillbringat med att handla grejer till det nya kontoret och köket på barnhemmet. Vilket har tagit ca 5 timmar,. Inget görs med brådska här inte :) Lite bilder från helgen blir det idag.
Barn på väg till kyrkan. 

Söndagsskola

Auktion utanför kyrkan

Så här har de handikappade det. Inga hjlpmedel alls. 

Kommentarer