Hej igen. jag har nu landat I Tanzania för andra gången på ett år. Resan hit tog 24 tim. Jag hade 35 kilo packning med vilket var lite mer än tillåtet men det gick att få med sig allt hit. Precis som förra gången slås jag av att detta är ett område som på något sätt känns helt bortglömt av resten av världen Som vanligt när jag anländer till barnhemmet så finns varken el eller vatten, men jag bara ler och tänker att det är så här det ska här. En av de större flickorna kommer springande mot mig och slänger sig i min famn; Oh madam Åsa. i am so happy to see you. De andra barnen tittar lite mer blygt på mig men kommer sen fram till mig och vill titta på vad jag har i min väska och när jag plockar fram alla hopprep och bollar och kläder blir det total kaos. En härlig sådan. De har fått några gungor och något som ser ut som en hammock fast i stål men det är det enda som finns för dem att roa sig med. I morgon ska jag vara på barnhemmets förskola. Det är en lagom nivå för min swahili.

Kommentarer