God kväll. Ja dagarna rullar på. I går jobbade jag typ 14 timmar. Vi hade besök av
22 st tyska och några tanzanier från andra stift här på gästhemmet på barnhemmet. Det är inte helt lätt att rodda med mat och kaffe när det inte finns några spisar eller kylskåp, men Sabina är helt otrolig på att förbereda och fixa så jag behövde "bara" diska efter alla måltider. Vattnet försvann en stund och då blev det lite spännande. De åkte dock vidare i dag på morgonen.
Jag åkte då till min gode vän Alice och hennes familj för att se deras nya bostad. På eftermiddagen säger Alice att vi ska åka på en liten fest. Sist hon sa det så var det 500 personer och där jag som vanligt var den enda vita personen. Jag var varken klädd eller beredd på detta men det var bara att åka med. Jag hamnade på ett helt otroligt ställe högt uppe på berget  där det bodde en av de rikaste familjerna i Mbeya. Som tur var  det BARA ca 200 personer där. Jag fick i vanlig ordning presentera mig i mikrofon inför alla. Men vi åt och dansade och hyllade den blivande bruden.Som vanlig var alla barnen i området också bjudna. Fattig som rik. :) Kalaset kallas för ett "send off party".  Familjen firar att dottern ska gifta sig och flytta ut. Mycket trött efter dessa dagar så ska jag nu krypa i säng för i morgon bitti ska jag bege mig till kyrkan i Tukuyu för att överlämna gåvan från Oskarshamns församling.



Kommentarer