Sista bloggen


Nu är det dags för sista bloggen för den här gången. Det här är inget ställe som man bara reser till en gång. Jag kommer att åka hit igen fast då bara för en månad. Jag får se när det kan passa in i livets schema. Så nu är dags att säga hej då till barnen och Sabina i morgon. Det går nog åt en och annan näsduk kan jag tro. Svårast blir nog med min gudson. Han kommer smygande här på eftermiddagarna och vi sitter och tittar på lite bilder i min kamera både från tiden här och på min familj hemma. När vi är ute och går så håller han mig gärna i handen. Han ställer sig tätt intill mig när vi är ute på lite för honom främmande ställen.  Så det blir tufft. Det är så mycket som går att utveckla och förbättra här på barnhemmet men det behövs pengar och arbetskraft. Det svårt att bara vara åskådare och man måste vara försiktig och inte vara för på om allt, som jag som svensk, ser kan bli bättre. Jag kommer dock att fortsätta mitt arbete där hemma för att stödja denna oerhört viktiga plats där barnen kan få trygghet och utbildning.

 
På onsdag flyger jag till Dar el Salaam för att åka med mina vänner till Zanzibar där vi ska njuta av bad och sol men också för att prata igenom det vi varit med om. Vi var varit på lite olika ställen och det ska bli skönt att bara få vara svensk ett tag. Bilderna idag kommer att vara lite vackra vyer från detta land med så många kontraster. Så nu säger jag KWAHERI som betyder hej då på swahili.













Kommentarer